1850-1870
![]() |
A Timex története hosszú múltra tekint vissza. A Waterbury Clock Company néven alapított óragyártó cég a kezdetekben megfizethető időmérő órákat készített az amerikai munkásosztály részére. Az első modellek olyan kandalló órák voltak melyek mintázatban megközelítették a drága import modelleket. Az egyszerű tokozatra nyomott bronz mintázatot vittek fel. A Waterbury Clock termékei a folyamatos fejlesztések nyomán közkedveltté váltak és az 1800-as évek végére a Connecticut államban, a Naugatuck-völgyben lévő óragyár kiérdemelte az "Amerika Svájca" elnevezést. |
1880-1900
![]() |
A Waterbury Watch egy leányvállalata az 1880-as években kezdte gyártani az első nem drága, de megbízható mechanikus zsebóráit, melyek értékesítése már átlépte az USA határait. A kor szokásaitól eltérően a gyár munkaereje főleg nőkből állt. A nők kézügyessége pontosabb, precízebb munkavégzést tett lehetővé. A Waterbury zsebórákat értékesítették Észak-Amerikától Európán és Afrikán át egész Japánig szinte mindenhol a világon. Az 1900-as évek elején a cég piacra dobta a "Yankee" zsebórát. Húsz évvel később már közel 40 milliót adtak el az egész világon. Ez volt az első óra melyet mindenki megvásárolhatott elérhető ára miatt: bányászok, farmerek, munkások, hivatalnokok, és eladók egyaránt. |
1917
![]() |
I. világháború; az amerikai hadsereg alkalmazza a Waterbury Clock zsebóráit, mint katonai felszerelés, de már használatosak a háború előtt piacra került karórák is. |
1930-as évek
![]() |
A 30-as évek legnépszerűbb karikatúrája Mickey Mouse volt. A Waterbury Clock gyártotta a legelső Mickey figurás ébresztő- és karórákat, miután megkötötte Walt Disney-vel exkluzív licens szerződését. A gazdasági válság ellenére pár éven belül a szülők már 2 millió órát vettek meg gyermekeiknek. Az eredeti ár 1,50 dollár volt melyet a gyűjtők élénk érdeklődése évről évre magasabbra emel. |
1940-1950
![]() |
A II. világháború idején a cég egyes speciális termékei hadiipari alkalmazásra kerülnek. A háború után az egész világon előtérbe kerültek a műszaki kutatások melyek meghatározó eredményt és fejlődést hoztak a mindennapokban. A led kifejlesztése iránymutató, de a technológia még drága, nem elérhető az óragyártásban. Az új karóra márka melyet Timex-nek hívnak 1950-en debütált. |
1960-as évek
![]() |
A Timex márka a hétköznapok használati tárgyává vált a 60-as évekre. A kínálat új közönséget hódított meg mikor 1959-ben megjelent a "Cavatina" termékcsalád. Ez a család a női igényeknek megfelelő, elérhető áru, elegáns órákat kínált . A Timex mindig nagy figyelmet fordított a fejlesztések eredményeinek alkalmazására az órák gyártása során, elérhető áron értéket adva a vásárlók "kezére". A hatvanas években megjelentek az electronikus férfi és női órák, melyek kínálata egyre több ékszerjellegű modellel bővült. A megszokottól eltérő lendületes új formavilággal megjelenő órák sikereket arattak az egész világon. |
1970-as évek
![]() |
A 70-es évek közepén járunk, a Timex Corporation több mint 500 millió órát adott el melyek mechanikus szerkezetűek voltak. Ez időben, az USA-ban több Timex órát választanak a vásárlók, mint az összes többi márkából együttvéve, a márka körülbelül 250 ezer kiskereskedő kínálatában megtalálható volt. |
1980-as évek
![]() |
Egyedüli volt az akkori amerikai óragyártók közt a Timex mely túlélte az óraiparon végigsöprő, távol-keletről érkezett, új digitális-technológia és árharc okozta mélyrepülést. Fokozatosan a gyártósorokról eltűntek a mechanikus órák és helyüket átvették a kedveltebb fejlettebb digitális órák, melyeken az időt már nem óramutatók, hanem digitek mutatták. 1986-ban bevezetésre került a "Ironman® Triathlon®" termékcsalád mellyel lehetővé vált az atlétikai sportok időmérése, ugyanakkor megjelenése, ipari jellege a kor divatját hozta az órák világába. Egy évvel később a "Ironman® Triathlon®" lett Amerika legkedveltebb órája, ezek a modellek új stílust hoztak mind a női mind pedig a férfi sportórák világába. A 90-es évekre a sportóra eladások magas száma a legismertebb sportórává tette a márkát a sportkedvelők körében. |
1990-as évek
Timex: közel a 150 éves fennállásához, dinamikus fejlődésben, a nagy technikai fejlesztések alkalmazása továbbra is jellemző a márkára. Vezető szerepet tölt be az órapiacon, elsőként vezeti be az "Indiglo®" night light technológiát 1992-ben. A kékeszöld színű elektrolumineszkáló világítás egyedi fejlesztés melyet alkalmaznak digitális és analóg órák esetén is. Ma már a Timex órák 75%-ka Indiglo® világítással kerül az óraboltok polcaira. Fontos a sportórák világában a Heart Rate Monitor kifejlesztése, mely egy mellkas-pánt segítségével alkalmas a pontos pulzusmérésre és az adatok értékelésére. |
2000–2010
![]() |
A Timex márka a világ legtöbb fejlett országában ismert és elérhető. Már 7,500 munkatárs világszerte. Az órakínálat minden szegmensében évről-évre új fejlesztésekkel jelent meg a márka: automata férfiórák, Swarovski kővel díszített női kollekció, GPS egységgel ellátott Ironman® óra, E-Tide® analóg óra iránytűvel. |